Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Thursday, April 14, 2011

✿ 1 Weeks At Cha'ah, Segamat Johor ✿

?????? ????? ? ???? ???? ? ??????

Kenangan paling bermakna bagi aku..ekekeke..amacam pic nie? Adew gaya cam dentist ark? HAHAHA...Pic nie di capture mase kitaorang ngah busy2 mengemas rumah selepas banjir.  Alahai..bila diingat2 balik kelakar siott..sewngal pown adew..!  Yang ley pakai mask tue bkannya apew..time uh kitaorang ngah bersihkan segala kotoran yang adew at bahagian dapur.  Cehhh..!  Adew taek si Embun at dapur uh..nasib baek da keras klu lembek cam bubur haiisshh..garu pale jgk na mebuangnya.  Hehehe..aku kutip taek si Embun dengan tangan.  Ello..ello..aku bukan maen kutip cam gitu jew tau tapi tangan aku diikat dengan plastik then baru aku kutip.huhuhuhu.. Kredit to Tengku coz tolong ikatkan plastic at tangan saya yang halus mulus nie ae..hekhek.. Adeess..!  First time dalam hidup aku kuip taek kucing pkai tangan. Haiyaarkk..sewngals..!  Ase geli pown adew tp nak x nak kena buat..hehehe..  Selama 3 ari kitaorang mengemas rumah uh aku ase cam rumah kitaorg jew yang busy giler coz dew certain jiran uh dok relax jep siap stay at Balai Raya lagi padahal banjir da surut..
 Walaupon banjir melanda time aku gi sanew aku tetap epy plus2 coz sekurang-kurangnya aku dapat merasa kenikmatan banjir at snew..ekekeke.. Dok piki nak alek umah sebab manyak assigment x wat lagi..  Mampos aku coz dew 3 ari lagi kolej na start. Da la aku x wak homework gi snew coz klu aku wak pon kompom2 la aku x wat coz aku tsangat2 la bz nan husband tercnta..hehehe..  Punya la gi Yon Peng na cari tiket sampai driver bas uh tolong carikan bas tok seludup2 aku masuk balik Kedah.  Alangkah lega rasanya bila dapat so, habiskan duit gi Econsave..niat gi Econsave nak cari burung puyuh coz husband aku dok mengidam plak nak mam burung puyuh.haaaiisshh..! Terbalik suda..fening..fening.. Dok tawaf at Econsave uh tak maw2 last penat Tanya pekerja at situ burung puyuhnya adew kew tak.  Cehh..! Wat penat jew tawaf rupanya2 tak dew pown coz pekerja tue cakap dah manyak hari stok burung puyuh habis..  Memandangkan burung payuh tak dew so kitaorang borong la menda laen cam air vitagen nan epal merah.  Masa on da way nak balik Cha’ah husband aku nampok gerai jagung so berhenti seketika la kejap tok beli jagung.  Peeerrhhh...! Jagung bapak beso puas aeh klu pekena nie..yummy..yummy..  Agak kesewngalan la mase on da way balik uh coz dia dok pi maen send2 message plak padahal aku nie btul2 at belakang dia jep.  Haiisshh...ngada2 btul..habis bowink la uh..kan3..hakhakhak..
Elok2 jew sampai rumah tak sempat na rest apew lagi terus dia pi rebus jagung uh..tak tahan goda la tue..wakakakaka..kesian la kat dia.  Yang aku plak letak2 jew barang at dapur terus masuk bilik tukar baju pastu kuaq pi dok at ruang tamu.  Masa dok  relax2 at ruang tamu aku dok dengar Mak complain2 coz air tak dew.  Aku pown kuaq la sat pi tengok depa dok kecoh2 at belakang uh.  Kesian aku tengok si Tengku dok pi angkat air sowang2.  Aku masuk balik lam rumah niat nak ajak husband aku gi angkat air tgok2 dia pi on9..maen poker pulok..Haiisshh..!  Aku dok ajak punya la ajak last2 dia kata jap lagi la mama..5 minit jew..  Ea2 jew 5 minit..sampai terlelap mata aku dok tunggu dia at kerusi depan uh.  Last sekali maleh aeh na tunggu lama2 aku pi sowang2 at Tengku.  Semapt la jugak dok pi angkut air 2,3 nan Tengku last2 Tengku suh aku stay situ jap tunggu air.  Adoyaiii..ley plak dia tinggal aku sowang2 dah tue pada masa yang sama si Anja nan sepupu aku adew at situ.  Malu aeh aku na borak2 nan diaorang..nyebuk jep..!  Disebabkan aku nie malu sangat2 nan lelaki so aku call jep husband aku suh datang sini cepat2..  Hehehehe..tunggu punya la tunggu aku Nampak dia jalan lenggang lengguk nan epal at mulut uh..  Perut ase lapo so dari jauh aku hentak kaki nak epal.  Ekekeke..dpat gak mam epal.  Maceh sanad2 yea..sodap sangat2 epal uh..  Pas mam epal kitaorang angkut air 2 trip jew kowt asenya pas uh balik coz alas an husband aku dah la mama..B nak balik kemas rumah plak la..  Amoiiihh..alasan dia bukan maen lagi ha..  Naasib baek dia kemas rumah betul2 klu tak aku wrestling2 da dia.  Huhuhu..  Sebelum kemas rumah kitaorang melantap jagung rebus dulu..sodap..manis..puas mamam coz jagung uh beso sangat2..baru bertenaga skit nak wat kjew rmah.
Hmm..klu ikutkan aku balik Kedah malam uh tapi tak bleyh sebab petang uh aku dew call pok cik bas yang satu lagi dia cakap sume full..tak ley na seludup2 da ha..Kesian btul aku..  Wisau dibuatnya..so, lpas bkemas petang uh husband aku ajak gi station bus at pecan tgok kowt2 la dew tiket bas on9.  So, gi la bertenggek at station bus petang uh nasib baek adew.  Kredit tok husband saya sebab susah2 ikhtiar wak saya gi station bas pas uh dok call manyak kaunter bas sebab nak usha tiket bas punyer pasal tok saya.  Sayang awak sangat2 & thanks a lot bibie.  Tiket suda dibeli dengan harga RM61.70..  Saya balik Kedah keesokan harinya time malam kol 8.30.  Malam uh sebelum tido husband aku gi rebus jagung..alahai..sempat lagi uh alas perut sebelum tido.  Yang kelakarnya punya la dia dok mam sampai bertongkol2 jagung sambil baring at riba mama dia last2 da tal mampu da nak mam sampai habis coz da terlampau kekenyangan.  Habis semua owing dia dok pi semawa sampai tak dak sapa yang nak last2 aku katew meyh la at mama B..ma gi letak at dapur.  Pas letak jagung at bawah tudung saji aku gi at ruang tamu balik.  Peerrhhh..bukan maen sedap lagi dia dok baring at atas riba mama sambil tengok tv tp last2 tv tgok dia.  Nantok sangat la tu tambah2 dalam kekenyangan maw mata dia tak lelap.  Hahaha...agak comey.. J
Pejam celik pejam celik 3/2/2011 bersamaan dengan hari annivessary kitaorang yang ke 7 bulan aku balik Kedah malam uh..agak sedey sangat2 sampai aku nangis lam bas uh.  Tak taw nak  cover cam new da yang pastinya aku sebak..na ketawa pown gitu2 jep tue pown sebab dok tgok gelagat Danny at luar bas.  Masa lam bas sebelum bertolak balik Kedah sempat gi aku dok message2 dia padahal dia adew bertentang dengan aku jep.  Dok tgok dia dari cermin bas jep.. sayunya ati aku nak balik sebab aku da stay seminggu at situ.  Ase cam da lame sangat2 dok situ..berat ati nak tinggalkan dia.  Teresak2 aku nangis..nasib baek at sebelah aku x dew sapew2..selamat la skit asenya..ley la cover skit2.  Malam uh bas aku bertolak kol 9  & aku sampai at Kedah kol 6 pg.  Masa lam bas uh na tidow pown x ley coz terkenangkan husband tercinta.  Hmmmm...sya rindu awk..!  Pape pown thanks pada awk sekeluarga sebab sudi bagi saya tumpang tido,makan,minum & so on..sya rasa epy sangat2 stay ata snew even time uh banjir melanda.  Tue la pengalaman paling the best & takkan pernah saya lupew saat2 uh..^_~ Mmmuuahhhhx9 untuk awk sekeluarga..

0 comments:

Post a Comment