Blinkie Text Generator at TextSpace.net

Sunday, February 12, 2012

Berlalunya 5 Bulan

?????? ????? ? ???? ???? ? ??????

5 bulan..
Bagaikan seksaan di ‘’rumah’’ itu..
Sebuah rumah yg pernah aku,dia dan dia menumpang..
Menumpang tidor,makan,minum dan bermain bersama..
Aaaahhhh...
Semakin hari semakin jemu dibuatnya..
Pelbagai cerita diwayangkan di sana-sini..
Hidup seharian bagaikan seorang ‘’raja’’..
Segala urusan hanya kami bertiga lakukannya..
Aku,dia dan dia bagaikan MENTERI BESAR..
Dan adakala nya bagaikan orang gaji di situ..
5 bulan..
Semakin hari semakin baru aku,dia dan dia sedar..
Tindakannya semakin hari semakin melampau..
Hati dan perasaan makin hari makin cemuh dengan sikapnya..
Biasalah, sikap manusia yang tidak tahu menghargai..
Sikapnya pula bagaikan kebudak-budakkan meskipun umur sudah di usia emas..
5 bulan..
Akhirnya berakhir sudah sedikit keperitan, bebanan dan kepahitan..
Aku,dia dan dia kini meninggalkan ‘’rumah’’ itu dengan cara yang baik..
Namun, pada posisi lain cerita lain di bajakan nya..
Sakit telinga mendengar, hati terasa marah..
Tapi mulut tak sampai hati nak bersuara di hadapannya..
Tapi kini tak mengapa..
Aku, dia dan dia sudah makin jauh dengannya..
Cerita yang diwayangkannya kami endahkan saja..
Meskipun hati terasa sakit tapi kami biarkan saja ia berlalu pergi membawa cerita..
Dunia..dunia..
Siapalah mangsa yang seterusnya pula..
Tiada erti penyesalan dan berslah langsung di muka kedutnya itu..
Tapi tak mengapa..
Allah S.W.T itu Maha Adil...
Segala perbuatannya akan diterima suatu hari nanti..
Dan aku, dia dan dia hanya berserah...

p/s:: Jangan jadi kawan makan kawan ^^

0 comments:

Post a Comment